niedziela, 14 sierpnia 2022

"MŁODZI WĘDROWNICY Z PASJĄ"- wakacyjny wyjazd na Kaszuby 2021

Po  dwu letniej przerwie młodzi bukowianie ponownie wyruszyli na Kaszuby. Ostrzyce  stały się ulubionym miejscem ich wakacyjnego wypoczynku. Podczas kolonii „ Młodzi wędrownicy z pasją” w dniach 23.07 – 29.07. 2021r.  poznawali kolejne piękne zakątki i historię tego regionu Polski. W tym roku wędrówkę  rozpoczęliśmy od zwiedzania  urokliwego miasta i pełnego tajemnic Zamku w Gniewie. Na drodze naszej wędrówki znalazł się   Szymbark min. z „domem do góry nogami” , najdłuższą deską świata i największym w Europie fortepianem. Nie mniejsze wrażenie zrobiły na nas Muzea w Kościerzynie min. Kolejnictwa z przejażdżką drezyną ręczną   i Muzeum Akordeonu, gdzie poznaliśmy historię powstania i rozwoju tego niepozornego instrumentu. W Muzeum  Ziemi Kaszubskiej przypomnieliśmy sobie kulturę, język i zwyczaje Kaszubów. Ku zdumieniu wszystkich już po dwóch dniach prawie cała nasza grupa pięknie śpiewała alfabet kaszubski.  Dowiedzieliśmy się też, że Kaszubi szczególnie dużo wycierpieli podczas zaborów i II wojny światowej. Tę trudną lekcję usłyszeliśmy w pięknym miasteczku Wejherowo, opodal którego znajdują się lasy piaśnickie, które  były i są świadkiem ogromu cierpień mieszkańców Pomorza i Polski z okresu II wojny Światowej. Cieszymy się, że mogliśmy w krótkiej modlitwie oddać cześć  poległym za naszą wolność i Ojczyznę.  Najbardziej oczekiwanym punktem wyprawy była Gdynia, która przywitała nas wakacyjną  pogodą sprzyjającą spacerowi piaszczystą  plażą nad naszym morzem. Tam zwiedziliśmy okrętem „Błyskawica”,  Park Naukowo Technologicznym oraz Oceanarium z mnóstwem pięknych ryb i okazów świata podwodnego.

Wyjazd był bardzo intensywny, ale dzięki temu mogliśmy zobaczyć tyle ciekawych miejsc i poznać  ich historię. Za ten wakacyjny czas jesteśmy wdzięczni Panu Bogu i Matce Bożej, której opieki każdego dnia doświadczaliśmy. W sercach pozostanie wiele wspomnień, a historię Polski będzie nam z pewnością łatwiej zapamiętać i przekazywać rówieśnikom. Stworzyliśmy piękną wspólnotę, która gdziekolwiek się pojawiała, budziła podziw i uznanie za swoją postawę otwartości i wzajemnej troski i życzliwości.

Wyjazd był dofinansowany ze środków Urzędu  Miasta i Gminy Buk , za co szczególnie dziękujemy  Panu Burmistrzowi  Pawłowi Adam.